.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بنزين 600 توماني؟

كسب درآمد 20 هزار ميليارد تومان از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در ازاي افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي، براي دولت؛ نرخ بنزين را تا 600 تومان و نرخ گاز را تا 60 تومان افزايش خواهد داد.

مويد حسيني صدر عضو هيات‌رئيسه كميسيون انرژي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با بيان اينكه تاكنون دولت ارقام در نظر گرفته شده براي افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي را به مجلس ارائه نداده است، اظهار داشت: تا بيش از ارائه رسمي اين ارقام از سوي دولت، كميسيون انرژي نمي‌تواند در مورد آن اظهار نظر كند.

وي در پاسخ به سوالي كه برآورد شخص وي از افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي را جويا مي‌شد، گفت: به نظر من دولت با يك سناريوي كم‌آسيب كه فشار فراگيري را به مردم وارد نكند و افزايش قيمت‌ها هم براي مردم قابل تحمل باشد، روبه‌روست. براساس اين سناريو دولت بايد 20 هزار ميليارد تومان درآمد ناشي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را از افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي پرمصرف يعني گازوئيل، گاز، بنزين و برق به دست آورد.
به گفته وي از آنجا كه در حال حاضر 44 ميليون ليتر بنزين به شكل روزانه در كشور توليد مي‌شود و استفاده از اين كالا بيشتر در حوزه خصوصي است و كمتر متوجه بخش صنعت و توليد است و اقشار كم‌درآمد كمتر از افزايش آن آسيب مي‌بينند، قيمت بنزين دولتي (بنزين توليد داخل) ليتري 400 تومان و بنزين وارداتي با نرخ تمام شده يعني حدود 600 تومان در نظر گرفته خواهد شد.
حسيني صدر با اشاره به اينكه در حال حاضر روزانه 500 ميليون متر مكعب گاز در كشور مصرف مي‌شود، اظهار داشت: از آنجا كه قيمت گاز در حال حاضر براي هر مترمكعب 15 تومان است، براي تحقق درآمد 20 هزار ميليارد توماني دولت از محل هدفمند كردن يارانه‌ها، تا 60 تومان افزايش خواهد يافت.
عضو كميسيون انرژي مجلس اين افزايش قيمت را بسيار زياد ارزيابي كرد و افزود: به همين دليل، دولت بايد قيمت گازوئيل و برق را كمتر افزايش دهد. چنين برآورد مي‌شود كه قيمت گازوئيل حداقل تا 100 تومان افزايش يابد كه اميدواريم اين افزايش قيمت شامل حال گازوئيل مصرفي كارخانجات و بخش كشاورزي نشود.
وي افزود: از آنجا كه در حال حاضر 40 هزار مگاوات برق در طول روز مصرف مي‌شود، به نظر مي‌رسد كه نرخ برق نيز از 16 به 35 تومان افزايش يابد.
نماينده خوي با ابراز اميدواري نسبت به اينكه دولت نرخ نفت سفيد را كه مورد استفاده مردم ساكن در مناطق محروم است چندان افزايش ندهد، ادامه داد: از آنجا كه روزانه 10 ميليون ليتر مصرف نفت سفيد در كشور داريم، اين احتمال مي‌رود كه قيمت آن از ليتري 16 تومان به 50 تومان افزايش يابد.
حسيني‌صدر در پاسخ به سوالي كه به نحوه افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي در صورت تحقق درآمد 40 هزار ميليارد توماني دولت اشاره داشت، گفت: اگرچه به نظر مي‌رسد كه دولت از موضع خود عقب‌نشيني كرده و اصرار به تحقق چنين درآمدي ندارد؛ اما براي كسب درآمد 40 هزار ميليارد توماني دولت، حتما قيمت بنزين توليد داخل به بيش از 500 تومان افزايش يافته و گازوئيل نيز با نرخ بيش از 200 تومان فروش مي‌رود. قيمت گاز طبيعي نيز تا 90 تومان افزايش خواهد يافت و برآورد افزايش قيمت برق تا 45 تومان خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.